Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Świadectwo energetyczne dla domu – w jaki sposób będzie można go szybko zrobić

Jedną z wielu rzeczy, jakie są do załatwienia przy sprzedaży mieszkania czy domu, jest certyfikat energetyczny. Dokument ten jest wymagany przy tego typu transakcjach, zresztą podobnie jak i przy wynajmie. Budynki niedawno postawione powinny już dysponować świadectwem, natomiast właściciele starszych muszą się postarać o nie. Na szczęście nie ma żadnego problemu, żeby to zrobić, ponieważ na naszym rynku funkcjonuje wiele firm świadczących takie właśnie usługi. Podczas wyboru takiej firmy pasuje jednak na kilka istotnych kwestii zwrócić uwagę. W pierwszej kolejności osoba wykonująca takie zlecenie musi posiadać do tego stosowne uprawnienia, w przeciwnym wypadku zrobiony dokument nie będzie ważny.

Dla niejednej osoby duże znaczenie będzie też miała cena, lecz akurat tutaj jest naprawdę dobrze. Z uwagi na dużą konkurencję ceny wykonania świadectw cały czas spadają. Obecnie taki dokument można wykonać już za około dwieście złotych, jeżeli dotyczył on będzie niedużego mieszkania czy domu. Przy większych obiektach kwota może nieco wzrosnąć, lecz z reguły nie przekroczy tysiąca złotych. To w dużym stopniu jest efektem możliwości załatwienia wszystkiego zdalnie. Aby przygotować Świadectwo energetyczne domu nie trzeba będzie przyjeżdżać na miejsce i oglądać danego obiektu.

Zupełnie wystarczy jeżeli właściciel podeśle wszystkie niezbędne dokumenty, a także kilka odpowiednio wykonanych zdjęć. To pozwoli na policzenie wszystkiego co potrzeba, i przesłanie certyfikatu zamawiającemu. Istotne jest przy tym to, żeby podawane dane były zgodne ze stanem faktycznym. Jeżeli będzie inaczej i ktoś to wykryje, to trzeba się liczyć z różnymi karami. W zależności od potrzeb przygotowany dokument otrzymać można w formie papierowej albo elektronicznej. W obu tych przypadkach będzie on musiał zawierać wszystkie potrzebne informacje, w tym numer nadany w centralnym rejestrze. Ważność takiego świadectwa to dziesięć lat i po tym czasie trzeba go ponownie zrobić, chyba że w przeprowadzone zostaną w międzyczasie jakieś poważniejsze prace.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz